Sprečiti „nevidljive“ oblike trgovine maloletnicima
30
July
2014

 Biro za društvena istraživanja (BIRODI) podovom dana borbe protiv trgovine ljudima ukazuje na potrebu da se unapredi zakonski okvir i stvore institucionalne pretpostavke za borbu protiv latentih (društveno prihvatljivih ili društveno nevidljivih) oblika trgovine ljudima.

 

Ovo se pre svega odnosi na:

 

–          Trgovinu maloletnika kroz sport

 

–          Trgovinu maloletnika kroz manekenstvo

 

–           Trgovinu maloletnika kroz šou biznis (muzička industrija)

 

Na ovaj način se krše prava maloletnika, a na najveći broj utiče negativno na budući razvoj. Inicijatori i vinovnici ove pojave su: roditelji, menadžeri, sportski klubovi, različite agencije, ali i mediji pre svega sportski i tabloidi koji svojim načinom izveštavanja čine ovu pojavu ne samo društveno prihvatljivom već i društveno poželjnom. Statistike o ovoj pojavi ne postoje, ali sudeći po medijskim prilozima radi se o pojavi koja je veoma prisutna.

 

Zato Biro za društvena istraživanja (BIRODI) apeluje na Ministarstvo sporta i omladine, Olimpijski komitet i sportske saveze, a posebno institucije da u okviru borbe trgovine ljudima preduzmu korake u pravcu unapređenja zakonskog okvira koji bi preventivno delovao na opisane negativne pojave u društvu.

 

 

 

U Beogradu,  30.7.2014.

@ 30.07.2014
  • 745 View
  • Komentari su onemoguceni.