BIRODI pita: “Ko zagovara i štiti interese i prava građana i društva u izradi medijske strategije?”
26
August
2017

Evalucija primene (prethodne medijske strategije), istraživanje medijskih potreba građana, netransparentan način formiranja radne grupe za izradu nove medijske strategije, izostanak onih koji bi zastupali interese društva i građana su ključni nedostaci, već sada, nedovoljno transparentnog procesa izrade nove medijske strategije.

 

Ukoliko navedenom dodamo i kratak rok za izradu dokumenta i nepostojanje javne rasprave, opravdana je sumnja da će i (nova) medijska strategija biti pokušaj da vlast i mediji, uz verifikaciju medijskih eksperata, dogovore podelu javnog (medijskog) budžeta. Kroz taj dogovor vlast dobija promociju i propagandu, a mediji sredstva za preživljavanje.

 

Podsećanja radi, u prethodnoj medijskoj strategiji  definisano je da ‘’javni interes predstavlja ostvarivanje prava javnosti da bude obaveštena.’’

 

Nažalost, ponavlja se praksa da predstavnici ,,javnosti’’ (građani i građanke) ne učestvuju u procesu izrade (nove) medijske strategije.

 

Zbog te ,,javnosti’’ se i pravi medijska strategija i ta ,,javnost’’ kroz razna poreska davanja, učestvuje u finansiranju medija koji treba da budu u funkciji javnog interesa

 

BIRODI ističe da Ministarstvo kulture i informisanja nije uvažilo Vladin dokument iz 2014. godine – „Smernice za uključivanje organizacija civilnog društva u proces donošenja propisa“, koji afirmiše uključivanje organizacija civilnog društva u postupke pripreme, donošenja i praćenja primene propisa, radi obezbeđivanja njihove delotvorne i efikasne primene.

 

Ostaje nada da će novinarska udruženja, koja su i uključena u proces, uvažiti  činjenicu da su im građani kao konzumenti (kupci) i korisnici (mediji su sredstvo za zaštitu i ostvarivanje prava građana) ključni saveznici u izgradnji njihove održivosti.

 

Pored sastava upitan je i rok izrade nove medijske strategije, kraj 2017. godine, kada bi ovaj dokument trebalo da usvoji Vlada Republike Srbije.

 

BIRODI će pratiti proces izrade i usvajanja nove medijske strategije i obaveštavati javnost o nalazima.

 

 

@ 26.08.2017
  • 459 View
  • Komentari su onemoguceni.