BIRODI: Agencija za sprečavanje korupcije da utvrdi da li je predsednik Vučić krši zakon štiteći partikularan interes SNS umesto da zaštiti javni interes i raspiše parlamentarne izbore i tako reši krizu u društvu!

BIRODI: Agencija za sprečavanje korupcije da utvrdi da li je predsednik Vučić krši zakon štiteći partikularan interes SNS umesto da zaštiti javni interes i raspiše parlamentarne izbore i tako reši krizu u društvu!

Poštovani,

Obraćamo Vam se sa zahtevom Agenciji za sprečavanje korupcije da utvdite da li predsednik Republike Aleksandar Vučić kao javni funkcioner (član 2 Zakona o sprečavanju korupcije):
– imajući u vidu definiciju korupcije u Zakonu o sprečavanju korupcije, da je korupcija odnos koji nastaje korišćenjem službenog ili društvenog položaja ili uticaja radi sticanja nedozvoljene koristi za sebe ili drugoga, ponaša na koruptivan na način da odbija inicijative kojima se traži razrešavanje osmomesečne krize raspisivanjem izbora za poslanike u Narodnoj skupštini Republike Srbije. Takvim ponašanjem predsednik Republike čuva Vladu koju podržava skupštinska većina predvođena Srpskom naprednom strankoom, čiji je Aleksandar Vučić član. Ovakvim postupanjem Aleksandar Vučić štiti privatni interes stranke čiji je član, a koristeći javnu funkciju . Prema javno dostupnim istraživanjima javnog mnjenja, Srpska napredna stranka nema većinsku podršku u među građanima Srbije, odnosno da postoji politički akteri, koji imaju veću podršku od Srpske napredne stranke i njenih koalicionih partnera i bili bi u prilici da nakon održanih izbora formiraju (novu) Vladu Republike Srbije bez Srpske napredne stranke;
– krši član 40 Zakona o sprečavanju korupcije, stav 1 kojim se od predsednika Republike kao javnog funkcionera zahteva da javni interes ne podredi privatnom, u ovom slučaju interesu partije čiji je član, da se pridržava propisa koji uređuju njegova prava i obaveze i stvara i održava poverenje građana u savesno i odgovorno obavljanje javne funkcije;
– krši član 40 Zakona o sprečavanju korupcije, stav 2 kojim se kojim se od predsednika Republike zahteva da ne bude zavisan od lica koja bi mogla da utiču na njegovu nepristrasnost, niti da koristi javnu funkciju zarad sticanja bilo kakve koristi ili pogodnosti za sebe ili povezano lice u ovom slučaju članove Srpske napredne stranke. Ovom prilikom ističemo da je prema Ustavu Republike Srbije, član 118, trećina poslanika mogu pokrenuti postupak za razrešenje predsednika Republike. To predsednika Republike stavlja u zavisan odnos naspram skupštinske većine.
Da sumioramo, s jedne strane imamo javni interes da se osmomesečna društveno-politička kriza razreši raspisivanjem i održavanjem izbora za narodne poslanike u Narodnoj skupštini Srbije, a s druge strane predsednika Republke, koji svoja ustavna i zakonska ovlašćenja, ali i javni uticaj postupajući u javnim nastupima kao lider i član Srpske napredne stranke da spreči održavanje izbora za za narodne poslanike u Narodnoj skupštini Srbije i tako doprinese demokratskom razrešenju krize, a motivisan da opstane Vlada Republike Srbije, koja ima većinsku podršku poslanika Srpske napredne stranke u Narodnoj skupštini Republike Srbije.
Molimo Vas da postupite skladno članu 43 Zakona o sprečavanju korupcije i utvrdite da li je predsednik Repulike u sukobu javnog i partikularnog, u ovom slučaju partijskog, interesa.
Molimo Vas da nam dostavite zavodni broj predstavke.

Share this post


Pretraži