Medijski kllijentizam u Novom Pazaru

Medijski kllijentizam u Novom Pazaru

Rezultati Konkursa za sufinansiranje medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja sprovedenog tokom novembra ove godine u Novom Pazaru ukazuju na postojanje medijskog klijentizma oličenog u činjenici da su javna sredstva dodeljena medijima čiji su (su)vlasnici lokalni funkcioneri.

Na ovaj način se suštinski obesmišljava ideja da se novcem građana finansiraju medijski sadržaji koji će biti u funkciji zadovoljavanja medijskih potreba građana. Umesto cilja koji je promovisan Medijskom strategijom na terenu imamo situaciju da se finansiraju mediji čiji su vlasnici javni funkcioneri, odnosno političari. Imajući u vidu aktuleno stanje medijske transformacije, ovakav rezultat raspodele javnog novca je put u biltenizaciju medija.

Naime, televizija Novi Pazar u kojoj je od vlasnika Muzafer Dragulovčanin, pomoćnik gradonačelnika Novog Pazara dobila je skoro 90% odobrenih sredstava. Na drugom mestu ke mediji sa šest procenata finansija je odobreno TV Jedinstvo čiji jevlasnik i direktor Šerif Marukić, potpredsednik Skupštine Grada.

Pored moguće biltenizacije, već sada smo suočeni sa narušenim medijskim diverzitetom kada su u pitanju mediji koji se bave lokalnim temama. U prilog ovoj tezi ide i činjenica da je jedan mediji dobio 90% ukupnog novca. Naime, pored obima informisanja, jako je bitna raznovrsnost (aktera, tema,žanrova, pristupa temama … ). Komisija je trebala da ugovore potpiše na godinu dana i da nakon njihovog isteka da šansu ostalim medijima da se ponovo prijave sa unapređenim projektima i resursima, pogotovo jer se radi o prvoj, eksperimentalnoj godini. Ovakvom odlukom Stručne komisije, u situaciji kada je broj zakupaca reklamnog prostora manji od potrebnog, dodatno su povećane razlike između TV Novi Pazar i ostalih medija.

Na integritet odluka Stručne komisije senku bacaju činjenice, kako ona da je komisija imala samo tri člana, a odlučivala o trogodišnjim ugovorima, koji su inače retkost, tako i ona da je članica komisije bila Hana Salihagić, zaposlena u Odeljenju za informisanje Grada Novog Pazara.

Da zaključimo, rezultati konkursa ne garantuju ostvarivanje javnog interesa u medijima na način koji je definisan Medijskom strategijom. Zato je od velikog značaja da lokalna samouprava uspostavi monitoring izveštavanja medija koji su dobili sredstva i nadzire da li se štiti javni interes u medijskim sadržajima koji su finansirani novcem građana. Pozivamo medija koji su dobili sredstva da organizuju, sistematičan, objektivan, precizan monitoring izveštavanja u medijskim prilozima za koje su novac dobili od građana I građanki Novog Pazara i polože račun građanima Novog Pazara za šta troše njihove pare. Ovo se posebno odnosi na TV Novi Pazar.

 

Share this post


Pretraži